Amnesia sa považuje za jednu z najhororovejších hier vôbec. Je už pomerne známa, no jej predošlé začiatky boli dosti zaujímavé. Viď viac.
Amnesia bola vydaná 8. septembra 2010. Pri vývoji bola dosť ovplyvnená predošlým trhákom - Penumbra, ktorá mala tri časti (Overture, Black Plague, Requiem; momentálne sa pripravuje druhá časť Amnesie: A Machine for Pigs, výjsť má už túto jar). Tento článok je súhrn všetkých rozdielov medzi terajšou Amnesiou a videami v priečinku super_secret.
Hranie
Video 1. - Amnesia Early Alpha
Prvé video v priečinku super_secret, kde FG oboznámuje verejnosť s hraním. Pokúsim sa to opísať pomocou screenshotov:

Teraz vieme, že video pochádza z 15. mája 2009 - rok pred vydaním normálnej Amnesie

Na začiatku videa nás autor oboznámuje so začiatkom Amnesie - hlavnou halou. Dosť sa líši od tej, ktorú poznáme my. Taktiež tu vidno prvý veľký rozdiel - "terč" je podobný ako v Penumbre - bodka v kruhu. V terajšej Amnesii poznáme len bodku

Questy - ďalšia novinka. Tie vás oboznamovali s ďalším postupom v hre, teraz napr., že máte nájsť v Archívoch "dutú ihlu" (v normalnej Amnesii sa v archívoch nachádzal kľúč, viac neskôr)

Aj pokles duševného zdravia (Sanity) sa zmenil. V prípade, že vaše zdravie bolo nízke, videli ste na šedo a mihotal sa vám obraz. Teraz sa vám len mihotá obraz

Krabice sa dali rozbíjať hodom o stenu, pričom v nich sa mohli skrývať všeliaké predmety. Podobnú vlastnosť si zachovali kvetináče alebo vázy

Nový predmet - peniaze. Neviem, načo v hre slúžili, mali ale hodnotu ako 10, 25, 50, možno aj viac. V niektorých custom stories sa peniaze nachádazjú doteraz. Tieto peniaze vypadli z krabice na obrázku predtým

Na obrázku to moc nevidno, ale ak ste držali dvere alebo šuflíky, dvere skrine, stoličky a pod., okolo predmetu sa nachádzal modrý obrys

Tu vidno modrý obrys lepšie. Taktiež to, čo zrejme "Daniel" zdvihol (nápis Picked up) bolo vrecko peňazí. Hore na obrazovke vidno ďalšiu zaujímavosť - postup v hre. Ten je teraz vo videu na 3.9%

Listy vyzerali trocha rozdielne

Taktiež aj miešanie novej kyseliny vyzeralo trocha rozdielne. Zatiaľ čo v normálnej Amnesii stačí pootočiť všetky kohútiky, v Alphe ste museli jednotlivé koliečka otvoriť - zatvoriť, a tak vystriedať všetky

A nechýba nápis, že ste jeden Quest (úlohu) splnili

Pomocou kľuky ste mohli zdvíhať niečo ako výťah - doska so 4 lanami

Predchodza dnešného Frunta/Bruteho - Infected. Ten sa objavoval už v Penumbra, kde mohol niesť baterku a aj páčidlo. Jeho zvuky sa dochovali do Amnesie, mohol vyslovovať súvislé vety (Who are you? Where are you? a pod.)

Iný inventár (dochovaný s Penumbry). Zdravie, duševné zdravie a olej je napísaný v percentách naľavo, iné textúry kresadiel, možnosť mať krompáč (takisto z Penumbry). Ak ste chceli použiť kresadlo, museli ste ho najprv označiť v inventári (ako keď používate kľúč)



Po prebúraní sa Infected dverami zostali po dverách trosky. Teraz len pánty vo dverách

Trocha rozmazaný pohľad na Infected
Video 2. - Early Gameplay
V poradí druhé video, kde autor vysvetľuje jednotlivé zaobchádzanie s väčšími predmetmi:

Toto je zrejme ešte predchodca Alphy. Keď sa dotknete dvier, objaví sa nápis GRAB (ťahať/tlačiť)

Sviečka sa dala držať vo vzduchu. Zaujímalo by ma, čo by sa stalo, keby ste ju zasvietili kresadlom, a chodili s ňou. Neminúteľné svetlo? :)

Mohli ste hýbať aj so stolom. Pri tlačení sa objavil nápis PUSH

Pri pohnutí stolom spadla z neho doska

Iná textúra stien, lámp

Ak ste chceli rozbiť stenu, nestačil len jeden kameň. Každý kameň ničil určitú časť steny

Pri tejto stene autor použil kamene dva

Dájaké muchy (?). Poletovalo ich tam dosť

Autor ukazuje, kde sa chce dostať - vysoká stena

A na dostatie sa na ňu zvalil kamenný stĺp. Príde mi to, ako keby bol hráč superman a mohol váľať celé stĺpy

Autor chce dostať dole krabice. Posunutím tyčí, čo držali podporu,
V krabice spadnú...

...a sú na zemi
V zložke sú ešte dve videá, tie však zachycujú len prácu v editoroch, takže to nie je nič podstatné.
Staré mapové dizajny
Ďalšie si pozrieme staré pôvodné mapy - archívy a koniec hry. Tak, tu to máme:

Moc to nevidno, myslím, že ale otvorením obrázku do nového okna by sa to malo zlepšiť. Na obrázku sú staré archívy - miesto, kde sa po prvýkrát stretávate s prízrakmi. No tu bolo miesto odlišné. Bolo zväčšené o druhú časť, ktorá bola oddelená pavučinou. Na tom mieste ste zobrali dutú ihlu. Bolo to taktiež miesto, plné pavúkov (v Penumbra útočili, zrejme by útočili aj tu). Miesto bolo zväčšené aj zľava, na obrázku je označené názvom Spooky passage (strašidelná pasáž). Bohvie, čo tam bolo

Druhý obrázok - koniec hry. Nezmenený. Nachádzate Agrippu, idete cez kanalizáciu - klasika
Miesta
Určité herné levely. Začneme Svätyňou. Takto vyzerala v jednotlivých plánoch:


Obrázkov je celkovo 5, no nahrávať ich by bolo nekonečné.
Choir (nepamätám si, jak sa to volalo v češtine, hral som to už dávnejšie) sa nezmenil:

Veru tak - hmla na každom rohu
Dungeons Corridors - miesto, kde ste unikali pred hlavným nepriateľom - Tieňom:

Hlavné menu
Dizajn sa moc nezmenil:

Postavy a prízraky
Pre mňa najzaujímavejšia časť. No posúďte sami.
Začneme touto potvorkou. Bohvie čo to je. V priečinku super_secret sa to volá Misc. No, neviem:

Ďalšia potvora - Kaernk. V hre je neviditeľný, no v Alphe/Bete zrejme nebol:

Brute - najrýchlejší zo všetkých, so sekáčom namiesto ruky a z rozpáranou hlavou. Nuž, zrejme odvtedy schudol a postúpil plastiky. Niekoľko pôvodných náčrtkov:



A jeho finálna pdooba:

Teraz nasleduje Grunt. Prvý, s ktorým sa stretávame. Taktiež niekoľko podôb:



A taktiež finálna podoba:

Ešte Agrippa. Starý známy, s ktorým sa stretnete pred koncom hry:

Tvár sa mu nezmenila.
A nezmenil sa ani Alexander:

To sú všetky rozdiely, ktoré som našiel. Je ich samozrejme viac. No toť vsio odomňa.
XEvil 4.0 break captchas of Google, Facebook, Yandex, VKontakte, and 8400 others!
(MashaRalry, 12. 12. 2017 19:30)